Coca-Cola was in het eerste kwartaal van dit jaar het duidelijkst aanwezig met reclame-acties bij retailers en boekt ook het meeste resultaat. Dat blijkt uit onderzoek van Focus Marketing Research.
De frisdrankgigant heeft met 86 promoties het vaakst geadverteerd bij supermarkten, warenhuizen en restantenwinkels. Ook heeft Coca-Cola het meest geïnvesteerd in zijn acties en er de meeste consumenten mee bereikt. Op de tweede en derde plaats staan Heineken en Amstel, met respectievelijk 68 een 66 promotieacties.
In de top tien staan in totaal zeven drankmerken. “Met het barbecueseizoen voor de deur, is het te verwachten dat de dranken de Nederlandse promotiemarkt blijven domineren in het tweede kwartaal van 2016”, zegt country director Sander Geerlings van Focus.
Douwe Egberts, Nutricia Chocomel en Lay's Chips vullen de vierde tot en met zesde plaats, en zijn samen goed voor 150 promoties. Ook Hertog Jan, Grolsch, Senseo en Lipton Ice Tea staan in de top tien.
Reacties 0