​Geparkeerde Volvo als bezorglocatie

​Geparkeerde Volvo als bezorglocatie

Volvo werkt aan een oplossing die de auto het eindstation laat worden van bezorgingen. De Zweedse autobouwer gaat samen met sameday-delivery startup urb-it orders binnen twee uur na bestelling in de auto bezorgen.

Met de nieuwe dienst wil Volvo het aantal mislukte afleverpogingen minimaliseren. Koeriers krijgen met een digitale sleutel eenmalig toegang tot de auto om het pakketje te bezorgen. Wanneer deze sleutel gebruikt is ontvangt de eigenaar van de auto een bericht dat het pakketje is afgeleverd en dat de auto weer is vergrendeld.

De bezorgdienst wordt gekoppeld aan Volvo On Call-app. Met deze app kunnen Volvo-rijders onder meer op afstand hun auto alvast verwarmen of koelen en de status van hun hybride systemen bekijken.

Volvo ontvouwde de plannen voor kofferbakbezorging twee jaar terug al op het Mobile World Congress in Barcelona. De nieuwe dienst wordt als eerst geïntroduceerd in Stockholm. Na deze uitrol kijkt het automerk samen met partner urb-it naar uitbreiding naar andere Europese steden.

Bekijk een video van de nieuwste kofferbakbezorging op RetailWatching.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!