Frisdrankconcept mikt op handvol winkels

Frisdrankconcept mikt op handvol winkels

Onder de naam Dorstlust’s Drankerij opent volgende maand in Amsterdam de eerste frisdrankwinkel van Nederland. “Een droom die uitkomt en hopelijk de opstap naar een tweede en derde winkel”, zegt initiatiefnemer Tessa Monfrooy tegen RTL Z.

Monfrooy en twee vrienden kwamen enkele jaren geleden op het idee voor een frisdrankwinkel, toen zij in Berlijn verschillende alternatieve frisdranken om zich heen zagen. Ze begonnen daarop een groothandel, die inmiddels 150 alternatieve frisdranken aan onder meer restaurants en kantoren levert.

De keuze om nu rechtstreeks de consument te bedienen, komt volgens Monfrooy doordat Nederlanders nog kennis moeten maken met veel kleinere frisdranken. “Het is in Nederland nog een ondergeschoven kindje.”

De frisdrankwinkel komt in een pand van 65 vierkante meter aan de Pretoriusstraat. Half juni moeten de deuren openen. De opkomst van monowinkels werd eerder onder de aandacht gebracht op RetailWatching.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!