Aldi Süd wil inspelen op de veranderende klantbehoeften. Daarvoor moeten de winkels van de Duitse supermarktketen op de schop. In Unterhaching, bij München, presenteert Aldi alvast zijn eerste 'Filiale der Zukunft'.
Meer daglicht en houten lambrisering moeten de winkel een vriendelijke uitstralingen geven. De dozen en kratten zijn verleden tijd, alles staat in opgeruimde schappen. De groente- en fruitafdeling, met zijn lichtgroene lampen, doet denken aan een marktkraam.
De consument wil een rustig en schone ambiance, ook bij een discounter, weet Aldi. In de winkel zijn verder klanttoiletten, automaten met snacks en dranken en een zithoek met koffieautomaat. Aldi Süd zet met zijn nieuwe concept, dat binnen drie jaar overal geïmplementeerd moet zijn, de aanval in op ketens als Rewe en Edeka.
Betalen kan contactloos met betaalpas of smarthpone. Het nieuwe concept moet de omzet een flinke boost geven. Bij eerdere tests zag Aldi naar eigen zeggen al zichtbare stijgingen.
Reacties 0