Apple heeft in San Francisco het startschot gegeven voor een nieuwe generatie winkels. Veel van de nieuwe functies en diensten in die winkel zullen wereldwijd uitgerold gaan worden, zo laat het elektronicabedrijf weten.
Apple opende exact vijftien jaar terug in San Francisco zijn eerste twee Apple Stores. Het concept is sindsdien uitgegroeid tot één van de meest succesvolle uit de retailgeschiedenis. Apple telt wereldwijd nu bijna vijfhonderd vestigingen, waarvan drie in ons land.
De winkel in San Francisco heeft onder meer twaalf meter hoge glazen schuifdeuren. De veranderingen gaan echter verder dan het uiterlijk van de winkel, stelt retaildirecteur Angela Ahrendts. “We geven de winkels een grotere rol in de community, door bezoekers op te leiden en te vermaken en ons netwerk van lokale ondernemers te dienen.”
De nieuwste Apple Store is onder meer voorzien van een Genius Grove in het midden van de winkel. Daar worden klanten onder bomen geholpen door medewerkers van Apple. Verder is er een Forum met een grote videowand, waar in het kader van ‘Today at Apple’ een plek wordt geboden aan talentvolle artiesten, fotografen, ontwikkelaars en ondernemers. Verder is er een Plaza, die 24 uur per dag open is voor publiek en waar in het weekend optredens van lokale artiesten plaatsvinden. De Plaza zal alleen aan de belangrijkste winkels van Apple worden toegevoegd.
Reacties 0