De webwinkel van Lidl wordt de komende periode getest door medewerkers op het hoofdkantoor in ons land. Dat meldt vakblad Distrifood op basis van bronnen binnen de supermarktketen.
Lidl wil het nieuws niet bevestigen, maar laat wel weten achter de schermen te werken aan de invulling van e-commerce. “Ik verwacht dat er deze zomer meer duidelijkheid komt.”
Lidl liet een jaar terug in een vacature voor een senior manager online al weten van plan zijn om e-commerceactiviteiten op te zetten en uit te rollen in Nederland. De Duitse supermarktketen had al even een Nederlandse webshop waarop klanten exclusieve wijn aan kunnen schaffen en verkoopt daarnaast al jaren vakantiereizen via Lidl-reizen.nl.
In zijn thuisland werd in 2014 al een webshop met artikelen als cosmetica, wasmiddel, koffie en wijn geopend. België volgde afgelopen maart met een webwinkel voor zijn non-foodassortiment. Ook in ons land zou Lidl volgens Distrifood in het eerste kwartaal van start gaan met het thuisbezorgen van een deel van wijn en non-foodproducten, maar de introductie lijkt vertraging te hebben opgelopen.
Reacties 0