​Ahold groeit in alle markten

​Ahold groeit in alle markten

Ahold heeft zowel zijn omzet als winst in het eerste kwartaal van dit jaar zien toenemen. De netto-omzet groeide met 4,3 procent tot 11,8 miljard euro en de winst met dertien procent tot 241 miljoen euro. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die Ahold woensdag heeft gepubliceerd.

Het Zaanse retailconcern spreekt van solide prestaties in de winkels en een aanhoudende sterke groei van de online verkopen. Zo nam de consumentenomzet bij bol.com en ah.nl met ruim dertig procent toe ten opzichte van een jaar eerder.

De totale omzet in Nederland liep met 4,9 procent op tot 3,9 miljard euro. Mede door de groei van de online omzet noteert Ahold een identieke omzetgroei van 2,9 procent in eigen land. Daarnaast profiteerde Albert Heijn van de spaaracties voor bestek en moestuintjes, die tot een hoger aantal transacties en volumegroei hebben geleid.

In de Verenigde Staten boekte Ahold in het eerste kwartaal een omzet van 7,3 miljard euro, vier procent meer dan een jaar eerder. Die groei wordt voornamelijk veroorzaakt door de toevoeging van 25 voormalige A&P-winkels. In Tsjechië steeg de omzet met 0,4 procent tot 528 miljoen euro.

Ahold wist in alle markten de onderliggende operationele marge te verhogen. In totaal groeide die marge van 3,5 naar 3,8 procent. Het bedrijfsresultaat pluste met 13,6 procent en kwam uit op 396 miljoen euro.

De retailer laat verder weten dat de voorgenomen fusie met Delhaize op schema ligt. Ahold en Delhaize wacht nog op een akkoord van de Amerikaanse mededingingsautoriteiten, maar verwachten deze zomer duidelijkheid te krijgen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!