VR in digitale pop-up store IKEA

VR in digitale pop-up store IKEA

IKEA heeft onlangs een digitale pop-up store in het Canadese Toronto geopend. In deze winkel konden bezoekers digitaal voedingsproducten bestellen en met behulp van virtual reality hun nieuwe keuken samenstellen.

De pop-up store was geopend van 13 tot en met 26 mei en was onderdeel van de 360-graden campagne van de retailer, waarin het thema ‘it starts with food’ onder de aandacht wordt gebracht.

Consumenten zagen met behulp van Google Cardboard hoe een IKEA-keuken eruit kan komen te zien wanneer je er in staat. Hierbij kunnen zij de keuken in real-time aanpassen naar hun eigen smaak en inzicht, om uiteindelijk hun gewenste keuken samen te stellen.

Naast de mogelijkheid om virtueel een keuken samen te stellen hadden bezoekers toegang tot het gehele assortiment voedingsproducten van de keten. Zij kochten producten door met houten lepels tegen de afbeelding van het product te tikken. De houten lepels zijn voorzien van een chip die verbinding maakt met de sensor bij een product. Het artikel kwam hierna terecht in het digitale winkelmandje van de klant. Wanneer de klant klaar was met winkelen kon hij zijn bestelling afrekenen via een fysieke betaalterminal.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends