Fietsenwinkel.nl zet met zijn tweede fase van fysieke expansie in op een testparcours voor e-bikes. “De verkochte winkels boden daar geen ruimte voor, daarom moesten ze weg”, zegt directeur Bastiaan Hagenouw tegenover Het Financieele Dagblad.
Hagenouw had, naast de webshop Fietsenwinkel.nl, tot vorig jaar fysieke winkels onder de naam Hans Struijk. Die gingen in mei vorig jaar allemaal op slot, omdat online veel sneller groeide dan de winkels. Daarmee deed de retailer afstand van 22 miljoen euro omzet, aldus Hagenouw.
Toch was Fietsenwinkel.nl nooit van plan een pure online player te worden, zegt Hagenouw. Met de nieuwe winkels, waar er inmiddels acht van zijn, speelt de retailer in op de groei van de markt voor e-bikes. Zo is er een afgeschermd parcours, waarop klanten kunnen testrijden. De nieuwe vestigingen komen dan ook niet in winkelstraten, maar veelal op bedrijventerreinen.
Fietsenwinkel.nl denkt op termijn ook aan uitbreiding naar België, liet retailmanager Stefano Duringhof eerder dit jaar weten aan RetailNews. De retailer is de afgelopen vier jaar naar eigen zeggen gegroeid tot de grootste fietsenwinkel van Nederland en heeft meer dan honderdduizend fietsen verkocht.
Reacties 0