The Read Shop introduceert horecaconcept

The Read Shop introduceert horecaconcept

Bij de vestiging in Hoogeveen start The Read Shop komend najaar een koffieconcept in samenwerking met Kaldi. Dat zegt algemeen directeur Jos Boot van moederconcern RDC tegenover RetailWatching.

The Read Shop verkent de mogelijkheden van combinatiewinkels met horeca. “Dat lijkt dicht bij elkaar te liggen, maar food en non-food zijn toch echt twee verschillende takken van sport.” Eerder verkocht de boekenformule al koffie van Kaldi in zijn winkels, maar dit is de eerste samenwerking in de vorm van een combinatiewinkel. Kaldi is een franchiseformule met zo’n dertig vestigingen in ons land.

De boekenformule werkt verder al samen in combinatiewinkels met onder meer Coop en D.I.O. Met de drogisterijformule opende recent een winkel waarbij ook huishoudformule Prima is aangesloten. Boot ziet dergelijke combinaties als de toekomst van de retail. “Dit is waar de consument om vraagt.”

The Read Shop kijkt voor verdere uitbreiding van het winkelbestand nadrukkelijk over de grens, laat Boot verder weten. “Het Nederlandstalige deel van België is zeker interessant, die plannen liggen er al een hele tijd.”

Lees op RetailWatching meer over de strategie en plannen van The Read Shop.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!