Van de tweehonderdduizend producten die Wehkamp per dag verstuurd, komt dertig procent binnen veertien dagen terug. De meeste van deze zestigduizend artikelen zijn afkomstig van de modeafdeling. Dat heeft programmadirecteur Andries van Daalen van moederbedrijf RFS Holland Holding laten weten op congres Logistiek & E-commerce, schrijft Logistiek.nl.
Retouren is volgens Van Daalen een apart onderdeel van de totale logistiek van Wehkamp. Daarbij zorgt de etailer ervoor dat consumenten hun geld binnen een week weer terug hebben.
In het vorig jaar geopend geautomatiseerde distributiecentrum in Zwolle worden nu 32 miljoen items per jaar verwerkt. De webshop kan doorgroeien tot 74 miljoen orders, stelt hij. Daarvoor moet het dc worden uitgebreid met de drie hectare grond ten zuiden van het pand.
Wanneer die uitbreiding er komt, wil Van Daalen niet zeggen. De huidige capaciteit kan nog met zeventien procent worden vergroot door het shuttle systeem met drie gangen uit te breiden. “Ook kunnen we op zaterdag gaan werken – wat nu nog niet gebeurt – en 24/7-diensten draaien.”
Het zijn turbulente tijden voor Wehkamp en moederbedrijf RFS, dat vorig jaar door Apax werd overgenomen. De investeerder stuurde onder meer ceo Gert van de Weerdhof weg, terwijl ook de cfo en in- en verkoopdirecteur vertrokken. Daarnaast werd Create2Fit weer overgedaan aan zijn oprichters.
Reacties 0