De bouwmarkten van Hornbach hebben het afgelopen boekjaar 3,5 miljard euro omgezet. Dat is een groei van 5,3 procent ten opzichte van een jaar eerder, zo laat de retailer maandag weten.
Hornbach zag zijn omzet in Nederland met dubbele cijfers groeien, stelt financieel directeur Wim Sigmond. “Eind 2015 hebben wij twee nieuwe vestigingen geopend in Best en Geleen. Daarnaast zien we groei in e-commerce: de omzet via de onlineshop stijgt.” Hornbach telt inmiddels twaalf vestigingen in ons land. Hoe groot de omzet hier is en hoeveel winst er wordt geboekt, laat de bouwmarktketen niet weten.
Moederbedrijf Hornbach Holding noteerde in het boekjaar dat eind februari eindigde een geconsolideerde omzetgroei van 5,1 procent en kwam uit op 3,8 miljard euro. Het Duitse concern kende een tegenvallend derde kwartaal, maar zag daartegenover de productiviteit per oppervlakte-eenheid voor het vierde jaar op rij stijgen.
Hornbach laat weten te blijven investeren in de uitbreiding van zijn digitale strategie. “Wij geloven dat onze huidige e-commercestrategie in lijn is met de voortdurende transformatie van de commerciële wereld”, aldus Sigmond. “Daarom blijven wij consequent investeren in e-commerce.”
Reacties 0