Boodschappenbezorger Instacart heeft een ingrijpende toevoeging gedaan aan zijn businessmodel. De online dienst experimenteert nu met afhaallocaties.
Sinds de start van Instacart in 2012 werkt de retailer aan het optimaliseren van zijn bezorgservice. In eerste instantie werden bezorgingen gedaan via Uber, later door onafhankelijke koeriers die de producten bezorgden met hun eigen voertuig.
De retailer biedt zijn klanten sinds kort de mogelijkheid om producten op te halen. Het eerste pick-up point is sinds afgelopen april gevestigd in San Anselmo, Californië. De tweede afhaallocatie opende vorige week in de vestiging van Whole Foods in Bedford, New Hampshire. De boodschappen worden verzameld en ingepakt door personeel van deze retailers, waarna consumenten hun bestelling kunnen afhalen.
Instacart wil de formule in het komende jaar verder uitrollen naar meerdere, waaronder ook kleine, zelfstandige retailers. Instacart neemt hierbij de technologie achter het bestelproces voor zijn rekening, waarna klanten bij hun lokale winkels terecht kunnen voor het afhalen van hun bestelling.
Reacties 0