Vomar wil eind dit jaar veertig winkels hebben omgebouwd naar zijn rode formule. Nu zijn dat er nog veertien, meldt algemeen directeur Aart van Haren aan Distrifood.
Vomar introduceerde de nieuwe, prijsagressieve formule vorig jaar in april. De belangrijkste kenmerken van de zijn het schrappen van de bedieningsafdelingen en de dominante aanwezigheid van de kleur rood, die het geel van de bestaande Vomar heeft vervangen. De supermarktketen wil zo afstand nemen van het midden, dat volgens Van Haren gaat verdwijnen.
Het ombouwproces wordt vanaf medio augustus versneld. Enerzijds omdat de rode formule beter presteert en anderzijds omdat het duur is om twee formules in de lucht te houden. “We hanteren twee prijslijnen, werken met twee verschillende assortimenten en geven twee verschillende folders uit”, aldus de directeur.
Zowel het aantal klanten als de gemiddelde besteding gaan in de nieuwe winkels omhoog, zei Van Haren vorig jaar al. “Gemiddeld ligt de omzet in de drie winkels tussen de tien en twintig procent hoger.”
Reacties 0