'Jumbo groeit harder dan de markt'

'Jumbo groeit harder dan de markt'

Jumbo noteert over de eerste 24 weken van dit jaar een autonome omzetgroei van 4,5 procent. De supermarktketen profiteert daarbij van zijn jaaraanbiedingen en de investeringen, schrijft Distrifood.

De groei van 4,5 procent ligt flink boven de marktgroei, die volgens cijfers van Nielsen op dit moment 2,7 procent bedraagt. Ook groeit Jumbo harder dan een jaar terug, toen de Veghelse keten een autonome groei van 1,8 procent noteerde. Inclusief de ombouw van de laatste winkels van C1000 is de omzet van de formule Jumbo met vijftien procent gegroeid.

De jaaraanbiedingen blijven voor spanningen tussen Jumbo en fabrikanten zorgen. Waar de retailer eerder dit jaar al een conflict had met Hak, is er nu een ‘andere grote speler’ die invloed wil uitoefenen op het prijsbeleid van Jumbo. “Dat kan helemaal niet”, laat financieel directeur Ton van Veen weten. De directie overweegt juridische stappen te nemen tegen dit A-merk.

Jumbo werd eerder deze maand voor de vierde keer op rij uitgeroepen tot de beste supermarkt. De keten eindigde bovenaan in het Zomerrapport van GfK, mede doordat de omzet door de overname van C1000 flink is gegroeid.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!