Media Markt heeft binnen het eerste half jaar waarin zijn loyaliteitsprogramma actief is vijfhonderdduizend leden geregistreerd. Als de grens van één miljoen is bereikt, breidt de elektronicaservice de dienst uit naar andere landen.
Het programma Media Markt Club ging in januari van start. De snelle groei laat volgens de retailer zien dat consumenten behoefte hebben aan het programma. “Herkenning en support is waar consumenten op zitten te wachten”, aldus coo Dennis Hooijmans.
Media Markt gebruikt de data van de clubleden om hen persoonlijk te benaderen. Zo worden kookliefhebbers voor kookworkshops uitgenodigd en krijgen gamefans de mogelijkheid om een nieuwe release te reserveren. Verder gebruikt de elektronicaketen de data om gerichter in te kunnen kopen en krijgen de leden twee keer meer bedenktijd na een aankoop. Daarnaast worden hun kassabonnen digitaal opgeslagen.
De retailer hoopt begin volgend jaar één miljoen leden te hebben. Als dat het geval is, wordt de achterliggende techniek geüpgraded en wordt Media Markt Club in alle veertien landen geïntroduceerd waarin de keten actief is. Naast Nederland is dat nu al gebeurd in Duitsland en Griekenland. In Zweden wordt het programma binnenkort gelanceerd.
Reacties 0