Rimmel heeft een app gelanceerd waarmee consumenten diverse producten van het merk virtueel kunnen proberen. Hierbij maakt het make-upmerk gebruik van augmented reality.
De 3D augmented reality-techniek achter de app is ontwikkeld door Holition en is in staat om make-up te herkennen. De techniek werkt op echte personen, maar functioneert ook bij afbeeldingen. Door het voorbeeld met de camera van een smartphone te scannen, ongeacht of dit een fysiek persoon of een afbeelding is, gaat de app op zoek naar soortgelijke make-up in het assortiment van Rimmel.
Gebruikers van de app kunnen de make-up vervolgens op zichzelf projecteren met behulp van augmented reality. Als het product bevalt kunnen ze dit direct online bestellen of zich naar het dichtstbijzijnde verkooppunt van Rimmel laten navigeren.
Holition werkte eerder samen met Coty, het moederbedrijf achter Rimmel. Daarvoor werd Manimatch ontwikkeld, een app die gebruik maakt van soortgelijke techniek. In het geval van Manimatch konden gebruikers de technologie gebruiken om nagellaken virtueel te proberen.
Reacties 0