VEG and the City opent deze zomer zijn derde tuinwinkel, waar klanten hun handen uit de mouwen kunnen steken. “Zelf je bloemen binden of zelf met je handen in de tuinaarde. Je moet hier een woonkamergevoel krijgen”, zegt oprichter Gudrun Ongania van de Zwitserse formule in het zomernummer van RetailTrends.
De winkels van VEG and the City, een afgeleide van de Amerikaanse tv-serie Sex and the City, bevinden zich in de winkelstraten van Zürich. Ongania gaat de strijd aan met de grote tuincentra aan de rand van de stad. “Daar hebben ze de term ‘urban gardening’ natuurlijk ook ontdekt”, aldus de oprichter.
Het voordeel ten opzichte van deze grotere retailers is dat VEG and the City ‘echt’ kan adviseren, zegt Ongania. Daarnaast werkt de locatie mee, omdat de moderne stadstuiner volgens haar geen rijbewijs heeft en geen planten in de tram wil meezeulen. “Bovendien trekken wij veel mensen die anders sowieso niet naar het tuincentrum gaan.”
Ongania heeft behalve de winkels ook een webshop, geeft tuinierscursussen en beheert de groenlocaties van de Zwitserse Spoorwegen. In het zomernummer van RetailTrends vertelt ze hoe ze hoe het idee is ontstaan en hoe ze de consument met groene vingers naar haar conceptstores trekt. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.
Bekijk foto’s van de conceptstores op RetailWatching.
Reacties 0