Grote omnichannel winkelketens spelen onvoldoende in op de verschuiving van het winkelgedrag naar de ‘app space’. “Ze zijn te langzaam met het voldoende investeren in mobiel”, zegt vicepresident research & analytics Ray Gaul van consultancyfirma Kantar Retail in het zomernummer van EtailTrends.
De verplaatsing van het winkelgedrag van vooral de nieuwe generaties consumenten naar mobiele devices, zorgt ervoor dat zij geen winkelroutines ontwikkelen, stelt Gaul. “Van negen tot vijf werken en boodschappen doen op maandag, woensdag en vrijdag? Vergeet het maar.”
Amerikaanse retailers verdienden volgens onderzoeksbureau ComScore vorig jaar bijna 56 procent meer aan de verkoop via mobiel dan het jaar ervoor. Met 49 miljard dollar is dat nog altijd een stuk minder dan de 256 miljard die via desktops en laptops wordt uitgegeven, maar de groei in dat laatste segment stagneert. Negen op de tien millennials gebruiken volgens ComScore bijna uitsluitend mobiele apparaten.
In het zomernummer van EtailTrends wordt onder meer ingegaan op wat een retailapp tot een succes maakt, welke nieuwe eisen er worden gesteld aan communicatie via mobiel met de klant en hoe je consumenten tot nieuwe, online shoproutines verleidt. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.
Reacties 0