De supermarkten van Emté kunnen de markt niet bijhouden. De omzet liep in het eerste halfjaar met 0,4 procent terug en de like-for-like omzet lag zelfs 2,2 procent lager dan een jaar eerder. Dat blijkt uit cijfers die moederbedrijf Sligro Food Group donderdag heeft gepubliceerd.
Emté heeft de trend in de loop van het tweede kwartaal al wat kunnen keren, stelt directievoorzitter Koen Slippens. Dat leidde echter tot een hogere promotie- en actiedruk, waardoor het resultaat lager uitviel. Het bedrijfsresultaat voor amortisatie nam met twee miljoen af tot zeven miljoen euro.
Slippens verwacht een meer structureel herstel na de uitrol van het vernieuwde concept, die inmiddels op zes locaties is geïntroduceerd. Eind dit jaar moet Emté 3.0 in vijftien winkels doorgevoerd zijn.
Binnen foodservice werd het halfjaarresultaat gedrukt door de integratie- en opstartkosten in België. De nettowinst van Sligro Food Group liep met 3,4 procent terug tot 28 miljoen euro. De omzet over de eerste zes maanden kwam uit op 1,36 miljard euro, een groei van 6,3 procent ten opzichte van een jaar eerder.
Reacties 0