Wakker Dier telt meer kiloknallers bij marktleiders

Wakker Dier telt meer kiloknallers bij marktleiders

Het aantal aanbiedingen met keurmerkloosvlees is in de eerste helft van dit jaar met zes procent gedaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Bij Albert Heijn en Jumbo waren juist forse stijgingen te zien, stelt Wakker Dier in zijn Foldermonitor.

De daling is volgens de dierenorganisatie vooral te danken aan Dirk, Coop, Deen en Plus. Jumbo had ten opzichte van een jaar eerder juist 75 procent meer kiloknallers, zoals Wakker Dier keurmerkloosvlees definieert. Ook bij Albert Heijn werd een stijging gemeten, van 35 procent.

Bij de meeste andere supermarktketens is een dalende trend zichtbaar in het aantal kiloknallers. Alleen Vomar liet ook een lichte stijging van 3,5 procent zien. In absolute aantallen hadden Albert Heijn, Emté en Hoogvliet in de eerste helft van 2016 de meeste aanbiedingen met vlees zonder keurmerk.

Driekwart van de vleesaanbiedingen in de folders van supermarkten zijn volgens Wakker Dier nog kiloknallers. Een jaar eerder was dat nog negentig procent. Vooral het aantal aanbiedingen van vlees met één Beter Leven-ster is flink gestegen, met een factor 3,5.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends