​Topshelf gaat voor tweemerkenstrategie

​Topshelf gaat voor tweemerkenstrategie

Topshelf is van plan om zijn buitenstedelijke vestigingen van een nieuwe naam te voorzien. De retailer denkt daarvoor aan zijn oude naam Sports World. Dat laat eigenaar Inge van Kemenade weten aan RetailNews.

Topshelf telt momenteel zes megastores, waarvan vijf in het buitengebied. Deze winkels voeren volgens Van Kemenade een ander assortiment dan de winkel in het centrum van Arnhem, waar Topshelf de plek van V&D heeft ingenomen. Nog dit jaar opent de retailer ook in de voormalige warenhuizen van V&D in Groningen en Nijmegen, terwijl eind volgend jaar een gloednieuw pand in het centrum van Hoofddorp geopend wordt.

Voor de locaties in de binnenstad is een nieuw warenhuisconcept ontwikkeld. Waar de winkels in het buitengebied zich op sport en sportfashion richten, is die categorie volgens Van Kemenade in de binnenstad hoogstens goed voor één achtste van de winkelvloer. In de voormalige warenhuizen van V&D wordt onder meer plek ingeruimd voor een chocolaterie, servies en parfum.

De naam Topshelf wordt gekoppeld aan deze warenhuizen. Het logo wordt momenteel gerestyled, vertelt Van Kemenade. “Het komt er wat luxer uit te zien, zodat het beter past bij het concept.”

Over de nieuwe naam voor de vestigingen in Beuningen, Cruquius, Leerdam, Rotterdam en Utrecht is nog geen definitief besluit genomen. “We gaan hoe dan ook met twee verschillende namen werken”, zegt Van Kemenade. Daarbij opteert ze voor Sports World, die tot 2007 op de gevel stond en waarvan ze de domeinnaam nog in handen heeft. De eigenaar hakt binnenkort in overleg met GfK en klantenkaarthouders de knoop definitief door.

Door de twee concepten allebei van een eigen naam te voorzien is het volgens Van Kemenade ook mogelijk om zowel een winkel in Cruquius als Hoofddorp aan te houden. De huur van het pand in Cruquius werd eerder nog opgezegd, maar na een aantal ‘prettige gesprekken’ met vastgoedadviseur CBRE heeft ze alsnog een nieuw langjarig huurcontract afgesloten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!