De omzet van Procter & Gamble is het afgelopen kwartaal met drie procent gedaald naar 16,1 miljard dollar. Wel zag de merkfabrikant zijn winst bijna verviervoudigen.
Het vertrek uit Venezuela en ongunstige wisselkoersen drukten de inkomsten van de producent. Wel groeide Procter & Gamble met acht procent in het segment met gezondheidsproducten. Het concern zag zijn verkopen met twee procent stijgen ten opzichte van een jaar eerder.
De nettowinst steeg in het vierde kwartaal van het gebroken boekjaar van 535 miljoen naar 1,96 miljard dollar. Vorig jaar werd de winst sterk gedrukt door de afschrijving op de nu gestaakte activiteiten in Venezuela. De vergelijkbare winst liep wel terug.
Procter & Gamble lanceerde onlangs een abonnementsdienst voor directe verkoop aan consumenten. Onder de naam Tide Wash Club verkoopt de fabrikant online zijn wasmiddel Tide Pods. Het concern wil daarmee minder afhankelijk worden van verkoop via winkels. Ook Unilever kijkt steeds meer naar manieren om verkoop via retailers te omzeilen.
Reacties 0