Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailWatching geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Fantasy Pizza, Shogolo en Under Armour.
Fantasy Pizza
Wat honkbal en gratis pizza met elkaar te maken hebben? Sinds kort veel, in Chicago tenminste. Daar heeft een groep ondernemers in samenwerking met pizzaketen Jetâs een app gelanceerd waarmee gebruikers gratis pizza kunnen winnen door gebeurtenissen in een honkbalwedstrijd goed te voorspellen.
De app heet The Fantasy Pizza App en laat de gebruiker drie vragen kiezen die hij moet beantwoorden. De vragen hebben te maken met de wedstrijd die die dag wordt gespeeld. Welk team wint er, bijvoorbeeld. Maar er kunnen ook meer gedetaillerde vragen worden gesteld. Blijkt tijdens een wedstrijd dat je een gebeurtenis goed hebt, dan komt Jetâs een gratis pizza afleveren. Gebruikers die buiten het bezorggebied wonen, kunnen de pizza komen ophalen of opslaan in de app, zodat ze hem op een zelf gekozen moment kunnen verzilveren.
Shogolo
Foodspeciaalzaken kunnen zich door hun specialisatie onderscheiden van supermarktketens. Maar hoe onderscheiden die speciaalzaken zich weer van elkaar? Daarvoor is er nu de review-app van het Rotterdamse foodplatform Shogolo, schrijft Levensmiddelenkrant.
De naam van het platform staat voor Shopping Good Local. In de app zijn reviews te vinden van Rotterdamse foodspeciaalzaken, Hierdoor wordt Shogolo naar eigen zeggen ânog meer een digitaal podium voor de foodspeciaalzaken om zich te kunnen onderscheiden ten opzichte van elkaar, maar ook vooral van de grote supermarkten'. De app biedt verder de mogelijkheid om bij deze winkels te sparen voor kortingen.
Under Armour
Het op een na grootste sportmerk van de Verenigde Staten heeft een nieuwe app gelanceerd, die het gebruikers mogelijk maakt om mobiel sportkleding- en accessoires aan te schaffen. Via het Connected Fitness-platform verzamelt Under Armour bovendien data, waarmee de app producten kan aanbevelen op basis van de sportieve activiteit die je beoefent.
Behalve de shop- en adviesfunctie, kunnen gebruikers via de app op de hoogte blijven van de ontwikkelingen van de ontwikkelingen rond de atleten waar Under Armour mee werkt, een seintje krijgen bij nieuwe producten en exclusieve aanbiedingen krijgen. Het sportlabel noemt de app 'het digitale portaal tussen de connected fitness ervaring en de fysieke winkels'.
Reacties 0