Tabakswinkelketen Primera zet nieuwe kassasoftware in om van iedere kassabon direct een kortingsbon te maken. Dat vertelt commercieel directeur Gert van Doorn aan RetailWatching.
De retailer begint met de nieuwe kortingsbon omdat klanten niet altijd precies weten wat er bij Primera te koop is, legt Van Doorn uit. “Als zij hun cartridges afrekenen, weten ze niet dat er in de hoek van de winkel ook printerpapier in de schappen ligt.” Door in zo’n geval van de kassabon direct een kortingsbon te maken voor printerpapier, hoopt Primera klanten over te halen dat direct of bij hun volgende bezoek aan te schaffen. Op die manier worden voor verschillende producten bijpassende aanbiedingen gemaakt.
Primera laat verder weten volgend jaar de grens van vijfhonderd winkels te bereiken. Dit jaar groeit de tabaksformule met netto elf vestigingen. Die trend verwacht de keten volgend jaar door te zetten. Ondanks de hoge winkeldichtheid, zijn er nog steeds regio’s waar de formule niet vertegenwoordigd is. “Maar de focus ligt op kwalitatieve groei, niet zozeer op bepaalde regio’s voor nieuwe vestigingen”, aldus Van Doorn.
Reacties 0