Vier van de tien bekendste landelijke maaltijdboxen scoren een onvoldoende op het gebied van dierenwelzijn. Dat blijkt uit onderzoek van Rank a Brand in opdracht van Wakker Dier.
HelloFresh, Allerhande Box, Marley Spoon en Mathijs Maaltijdbox scoren een onvoldoende vanwege onder meer keurmerkloos vlees en vis, stalmelk of schuureieren. Wakker Dier hekelt de âmisleidende tekstenâ waarmee zij adverteren, zoals âwe zijn fan van biologisch en puurâ en âmet respect voor het milieu en dierenwelzijnâ. Aanbieders BeterBio, Beebox en Willem&Drees scoorden hoog in het onderzoek, met beoordelingen boven de negentig procent.
Het onderzoek is uitgevoerd door de tien grootste maaltijdboxaanbieders een enquête in te laten vullen over hun dierenwelzijnsbeleid. De boxen zijn beoordeeld op het welzijnsniveau van het vlees, zuivel, eieren en vis. Hoe diervriendelijker het aanbod, hoe hoger de score.
Reacties 0