Wakker Dier hekelt ‘dieronvriendelijke’ maaltijdboxen

Wakker Dier hekelt ‘dieronvriendelijke’ maaltijdboxen

Vier van de tien bekendste landelijke maaltijdboxen scoren een onvoldoende op het gebied van dierenwelzijn. Dat blijkt uit onderzoek van Rank a Brand in opdracht van Wakker Dier.

HelloFresh, Allerhande Box, Marley Spoon en Mathijs Maaltijdbox scoren een onvoldoende vanwege onder meer keurmerkloos vlees en vis, stalmelk of schuureieren. Wakker Dier hekelt de ‘misleidende teksten’ waarmee zij adverteren, zoals ‘we zijn fan van biologisch en puur’ en ‘met respect voor het milieu en dierenwelzijn’. Aanbieders BeterBio, Beebox en Willem&Drees scoorden hoog in het onderzoek, met beoordelingen boven de negentig procent.

Het onderzoek is uitgevoerd door de tien grootste maaltijdboxaanbieders een enquête in te laten vullen over hun dierenwelzijnsbeleid. De boxen zijn beoordeeld op het welzijnsniveau van het vlees, zuivel, eieren en vis. Hoe diervriendelijker het aanbod, hoe hoger de score.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!