Fietsenwebwinkel Futurumshop heeft in de eerste helft van dit jaar een omzetgroei van 37 procent geboekt. De etailer verwacht in 2018 de grens van vijftig miljoen euro te doorbreken.
FuturumShop ziet de sterkste groei in de categorie fietskleding. “De traditionele fietsenwinkel kan niet de voorraden en collecties aanhouden om te blijven voldoen aan de wensen van de fanatieke wielrenner een mountainbiker”, aldus ceo Harmen van der Meulen.
De webwinkel, die zich focust op wielrenners en mountainbikers, sloeg onlangs de handen ineen met Fietskoeriers.nl. Daardoor kunnen klanten hun bestelling nog dezelfde avond thuis laten bezorgen.,FuturumShop is daarmee naar eigen zeggen de eerste grote etailer die zijn pakketjes op een duurzame manier laat bezorgen.
FuturumShop opende iets minder dan een jaar geleden zijn eerste fysieke vestiging. Dit jaar kwam daar een tweede winkel in Apeldoorn bij. “Het is mijn stellige overtuiging dat online en offline retail in elkaar smelten”, liet Van der Meulen destijds weten.
Reacties 0