​Nederland motor achter omzetgroei Ahold

Ahold heeft in het tweede kwartaal zijn Nederlandse omzet met 4,6 procent zien stijgen naar drie miljard euro. De totale omzet groeide met drie procent tot negen miljard euro, laat het retailconcern donderdag weten. De omzetontwikkeling is vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

Het operationeel resultaat van Ahold kwam uit op 319 miljoen euro, tegenover 301 miljoen euro een jaar terug. De nettowinst steeg veertien miljoen euro van 195 miljoen naar 209 miljoen euro.

De kwartaalcijfers zijn de laatste van het bedrijf als zelfstandige eenheid. De fusie tussen Ahold en Delhaize is officieel sinds 24 juli. Delhaize zag zijn omzetgroei in het tweede kwartaal uitkomen op 2,8 procent. De Belgische thuismarkt bleef daarbij achter met een omzetplus van 2,1 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!