Websupermarkt Picnic wil over drie jaar een ‘serieuze partij’ zijn in de supermarktwereld. Binnen die termijn wel de etailer actief zijn in veertig of vijftig steden, zegt mede-oprichter Michiel Muller in Het Financieele Dagblad.
Picnic is sinds deze week actief in Almere, waarmee het totaal aantal plaatsen op zes komt. Een klein jaar na de start hebben veertienduizend consumenten ooit iets bij de onlinesuper besteld, waarvan volgens Picnic zeventig procent klant blijft. De omzet ligt rond de vijftien miljoen euro.
De groei van Picnic moet volgend jaar verder versneld worden, zegt Muller. Daarvoor wordt onder meer een nieuwe distributiecentrum gebouwd. “We willen dan in hoger tempo steden toevoegen”, aldus Muller. Op welke plaatsen hij het heeft voorzien, wil hij niet kwijt.
In Amersfoort, de eerste plaats die Picnic aandeed, bestelt volgens Muller een derde van de gezinnen wel eens bij Picnic. De etailer is daarmee goed voor vijf procent van de totale supermarktomzet in die plaats.
Michiel Muller is gasthoofdredacteur van het septembernummer van RetailTrends. Hij is tevens een van de sprekers op het Retail & Brands Festival, dat op 8 september plaatsvindt in Utrecht. Daar laat hij het businessmodel zien achter zijn ondernemingen, waaronder ook Tango en Route Mobiel, en laat zo zien welke strategieën werken en welke niet. Klik hier voor meer informatie over het festival.
Reacties 0