​Hoogvliet schroeft PostNL-punten flink op

​Hoogvliet schroeft PostNL-punten flink op

Hoogvliet wil in het grootste deel van zijn winkels een afhaalpunt van PostNL hebben. Daarvoor wordt het huidige aantal flink omhoog gebracht, meldt Levensmiddelenkrant.

De verhoging van het aantal pakketpunten heeft te maken met de nieuwe Postwet die sinds 1 januari van kracht is, vertelt een woordvoerder. Daarin staat onder meer dat het aantal postkantoren wordt verlaagd. Omdat er door de groei van e-commerce juist steeds meer pakketten worden verstuurd, wil Hoogvliet dat ‘extra stukje service’ aan zijn klanten kunnen bieden.

Dit jaar worden dertien postkantoren van PostNL omgebouwd tot pakketpunt, waarvan één in een Hoogvliet-winkel. In de komende twee jaar moet daar een flink aantal bij komen.

De keuze van Hoogvliet staat haaks op de verwachting die VVP onlangs uitsprak. Doordat PostNL de vergoeding voor retailers met een pakketpunt eenzijdig heeft verlaagd, zouden veel winkeliers volgens de branchevereniging overwegen hun pakketpunt te sluiten. Retailers lijden volgens de VVP verlies op de pakketpunten.

Albert Heijn maakte eerder dit jaar juist bekend flink te snijden in het aantal PostNL-punten. In 156 van de 246 winkels met zo’n punt verdwijnt die service. De beslissing is samen met PostNL genomen, onder meer om de kosten te verlagen en de druk op de servicebalie te verminderen. PostNL op zijn beurt wil zich met zijn pakketten focussen op locaties die puur gericht zijn op het versturen van pakketten.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends