PayPal dringt verder door tot winkels

PayPal dringt verder door tot winkels

PayPal heeft zijn samenwerking met MasterCard vernieuwd. Hiermee krijgt de betaaldienst meer mogelijkheden als betaalmiddel in fysieke winkels.

De uitgebreide samenwerking biedt PayPal de mogelijkheid om gebruik te maken van de betaalinnovaties van MasterCard, zoals de Masterpass. Sinds vorige maand is het mogelijk om met deze digitale portemonnee te betalen in winkels die contactloos betalen ondersteunen. “Keuze in betaalopties voor consumenten is een fundamenteel principe in de bedrijfsvoering van PayPal”, zegt ceo Dan Schulman. Daarbij richt de dienst zich zowel op online als fysieke betalingen.

PayPal sloeg vorige maand al de handen ineen met Visa. Daardoor konden consumenten de digitale portemonnee al gebruiken in winkels waar met Visa betaald kan worden. In combinatie met de samenwerking met MasterCard, wil PayPay een wereldwijde allround betaalmogelijkheid worden.

Reacties

Laatste nieuws


Lees hier 15 toekomstverkenningen in retail

In een compleet vernieuwd jubileummagazine van RetailTrends vind je maar liefst vijftien toekomstverkenningen in de retail. Hoe ziet de supermarkt eruit in 2050? Hoe ver zijn we op het gebied van duurzaamheid en innovatie? Kennen we de consument van de toekomst eigenlijk? Lees het in RetailTrends.








RetailTrends