​Bol.com helpt bij digitaliseren van speelgoed

​Bol.com helpt bij digitaliseren van speelgoed

Icecat werkt aan een standaard voor productinformatie voor speelgoedmerken. Dit doen zij in samenwerking met bol.com en het Belgische Fun.be. Deze standaard bevat eisen voor categoriespecifieke zoekfilters. Hierdoor kunnen de webwinkels klanten die op zoek zijn naar speelgoed beter naar het gewenste product leiden, meldt belangenvereniging Thuiswinkel.org.

Icecat werkt al geruime tijd samen met verschillende speelgoedmerken waaronder VTech, Meccano en Zapf Creation. De ontwikkelaar zorgt hierbij voor het opnemen van afbeeldingen, marketingteksten, producthandleidingen, video’s, 3D-animaties, productspecificaties en zoekfilters. Deze informatie helpt consumenten bij hun aankoopbeslissing en helpt merken en etailers de zichtbaarheid van producten te vergroten. Het automatisch aanleveren van productdata leidt tot het terugdringen van werkzaamheden die momenteel nog handmatig gedaan worden.

Bol.com gebruikt Icecat al langer voor andere productcategorieën. De online retailer wil speelgoedmerken nu aanmoedigen hun productinformatie ook via Icecat te gaan aanbieden. Volgens de webwinkel levert dit zowel hen als de merken een grote efficiëntieverbetering op. Fun.be doet hetzelfde met hun speelgoedpartners. Het grote voordeel is volgens beide webwinkels dat merken maar één open-content-bron hoeven te voorzien van productinformatie. Icecat deelt deze content kosteloos met alle kanaalpartners.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!