Sissy-Boy gaat samen met partners op zoek naar ruimtes in de binnenstad. Op die manier wil de retailer onder meer de rol van het warenhuis overnemen. Dat zei ceo Victor van NIeuwenhuizen tijdens het Retail & Brands Festival.
Sissy-Boy opent zaterdag officieel een winkel in een voormalig postkantoor in Gent, waar ook Skins Cosmetics, Men At Work en Le Pain Quotidien gevestigd zijn. “Wij geloven in co-creatie, met partners, klanten, startups en merken. Ook met concurrenten”, aldus Van Nieuwenhuizen.
De winkel in Gent is het vijftigste filiaal van Sissy-Boy, dat in 2014 nog over 32 winkels beschikte. Gedurende die periode zijn er zeven gesloten en 25 geopend volgens een nieuw concept. De omzet is volgens de ceo verdubbeld. “De like for like-omzet is drie jaar op rij met dubbele cijfers gegroeid.”
De groeisprong wordt onder meer gerealiseerd door een hogere conversie in de winkels. Waar de retailer voor zijn nieuwe strategie twaalf van de honderd bezoekers wat zag aanschaffen, is dat inmiddels twintig procent. “In een tijd waarin de footfall alleen maar verder afneemt, is het belangrijk dat de klanten meer gaan uitgeven.”
Het hoogste bonbedrag is dit jaar in een stationswinkel gerealiseerd. De perceptie dat de kwaliteit van traffic op stations laag is, klopt volgens Van Nieuwenhuizen dan ook niet. “Bovendien zijn de mensen daar, dat is het belangrijkst.”
Reacties 0