Relevant Holdings heeft geen plannen om weer fysieke locaties van dixons te openen. “Maar als uit gesprekken met klanten blijkt dat zij daar behoefte aan hebben, zullen we daar zeker gehoor aan geven”, zegt cco Wouter van der Leij tegenover RetailWatching.
Coolblue is een voorbeeld van een online formule die op basis van klantwensen naar de winkelstraat is getrokken, zegt Van der Leij. “Hun klanten gaven aan dat zij behoefte hadden aan een ‘touchpoint.’”
Er is een trend zichtbaar waarbij het belang van bezit steeds meer overgaat in gebruik, signaleert Van der Leij. Daardoor verandert de rol van winkels steeds meer van verkooppunt in ‘touchpoints’, een transitie die Phone House momenteel doormaakt. Voor die formule, ook onderdeel van Relevant Holdings, zien de klanten de fysieke locaties als onmisbaar, zegt Van der Leij. Van een vertrek uit de winkelstraat of grootschalige winkelsluitingen is bij Phone House geen sprake.
Dixons ging recent van start met een geheel nieuwe propositie. Klanten kunnen er sinds medio juni online terecht om consumentenelektronica te huren. Eerder verdween de formule al uit de winkelstraat om als pure player verder te gaan.
Wouter van der Leij gaat op RetailWatching dieper in op de transitie die Phone House doormaakt.
Reacties 0