Kledingretailer Karen Millen opende afgelopen maand de deuren van haar nieuwe pop-up winkel in de Londense wijk Shoreditch. Deze winkel is voorzien van de laatste trends op het gebied van in-store technologie, waarbij zelfs gebruik wordt gemaakt van technologieën die nog in hun pilotfase zitten.
De pop-up winkel komt voort uit een samenwerking tussen Karen Millen en technologiespecialist Retail Assist. Er wordt gebruik gemaakt van technologie die zowel het winkelpersoneel als de klant het winkelen gemakkelijker moet maken. Zo is al het personeel voorzien van wearables die hen laat kijken in de winkelvoorraad en in staat stelt producten direct af te rekenen. De winkel is daarnaast voorzien van een heatmapsysteem waarmee het winkelgedrag in kaart wordt gebracht. De voorraad maakt gebruik van een tagsysteem waardoor deze in realtime te volgen is.
Klanten kunnen onder meer gebruik maken van ‘time-delay’ spiegels, waarmee zij opnames vanuit alle hoeken opnames van zichzelf kunnen maken om dit vervolgens terug te kijken. Zo zien zij ook hoe de kleding aan de achterkant valt. Deze beelden kunnen zij vervolgens ook eenvoudig delen met hun vrienden en familie via social media.
Reacties 0