​‘Inhaalslag voor veel retailers te laat’

​‘Inhaalslag voor veel retailers te laat’

Veel retailers hebben niet of te laat gereageerd op veranderend consumentengedrag en internationale concurrentie. Voor hen is de achterstand op early adopters en nieuwkomers te groot om nog goed te maken, stelt de Rabobank in zijn Sectorprognose non-foodretail 2017.

De Rabobank verwacht voor volgend jaar een volumestijging van 2,8 procent, maar ziet de situatie voor de retail op de middellange termijn verslechteren. Een inhaalslag van achtergebleven retailers ziet Rabobank niet meer gebeuren, omdat ondernemerskwaliteiten ontbreken of de bedrijfsvoering te traditioneel is. Bovendien heeft de crisis de financiële slagkracht beperkt.

Locatiekeuze is de komende jaren een van de belangrijkste aandachtspunten voor retailers, stelt de Rabobank verder. De leegstand zal niet in ieder winkelgebied met succes worden aangepakt, waardoor die locties in aantrekkelijkheid verminderen. Op de middellange termijn verwacht de bank een stagnatie van het volume in de non-foodretail.

Bekijk op RetailWatching de vooruitzichten per subsector.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!