Kwantum heeft zowel de traffic als omzet met ruim tien procent zien toenemen. De groei is geboekt sinds de merkpositionering twee jaar terug werd aangescherpt, zo laat de woonretailer weten.
Kwantum heeft de afgelopen twee jaar naar eigen zeggen gewerkt aan de merkinhoudelijke bekendheid en de positionering in het woondomein. De discountformule heeft de campagne ‘Daar woon je beter van!’ nu aangescherpt, stelt communicatiemanager Letteke Bens. “Om een gevestigde retailformule te blijven, moet je continu verjongen.”
De winkelketen heeft op basis van tien retailtrends het plan ‘2020’ ontwikkeld. De ambitie is om de recente groei door te trekken. Kwantum gaat onder meer gebruikmaken van user-generated content. Klanten worden opgeroepen om te laten zien hoe hun aankopen thuis staan. De content die dat oplevert is vervolgens deelbaar, ter inspiratie van bezoekers die nog aan het oriënteren zijn.
Kwantum denkt op die manier handig in te spelen op de trend om content te delen en de beïnvloedingskracht van social media. “Door samen met onze klanten content te creëren kunnen wij focussen op ons bestaansrecht: eigentijdse woonspullen bereikbaar maken voor het grote publiek”, aldus Bens.
Kwantum deelt geen exacte omzet- of winstcijfers. De keten is sinds een jaar in handen van Gilde Equity Management, dat destijds 28 miljoen euro betaalde aan Macintosh Retail Groep. Er zijn 110 winkels in Nederland en België, waarvan de afgelopen maanden een deel is voorzien van een nieuwe winkelformule.
Reacties 0