'Dolle Dagen van Blokker grotendeels mislukt'

Blokker heeft minder dan de helft van de geplande omzet tijdens de Dolle Dagen gehaald. Het scheelde de winkelketen miljoenen aan omzet. Dat schrijft De Financiële Telegraaf op basis van ingewijden.

De grootste actie bij Blokker ooit liep tot en met vorige week woensdag. De aftrap een week eerder leverde al geen stormloop op. Een woordvoerder beaamt dat Blokker het graag drukker had gezien en meer omzet wilde draaien. De Dolle Dagen leverden volgens haar echter wel veel nieuwe klanten op. “We zijn tevreden. Het was tenslotte de eerste keer.”

De kortingsactie is bedacht door formule- en marketingdirecteur Robert Bohemen, die voorheen bij de Bijenkorf werkzaam was. Waar de Drie Dwaze Dagen van de warenhuisketen uitstekend werkten, zijn de Dolle Dagen van Blokker grotendeels mislukt. De producten en merken die in de aanbieding waren, zouden te ver van de doelgroep hebben afgestaan. Blokker zou volgens bronnen van RetailNews met name hebben geselecteerd op producten die leveranciers weer terugnamen als ze onverkocht bleven, en niet op wat de consument wil.

Blokker wilde met de nieuwe uitverkoopperiode in het gat duiken dat de Bijenkorf en het Prijzencircus van V&D hebben achtergelaten. Consumenten gaven volgens de winkelketen aan dit soort grote acties te missen. Blokker deed onder meer met Motivaction onderzoek onder ruim 750 Nederlanders, waarvan 59 procent aangaf naar de Dolle Dagen te komen.

RetailTrends