Blokker geeft geen vervolg aan het prijsevenement Dolle Dagen, dat vorig jaar voor het eerst werd gehouden. De winkelketen geeft de voorkeur aan de op = op dagen, die onlangs voor de tweede keer plaatsvonden. Dat laat een woordvoerder weten aan RetailNews.
Blokker dook vorig jaar met de nieuwe uitverkoopperiode in een gat dat de Bijenkorf en V&D hadden achtergelaten. De Bijenkorf schrapte de Drie Dwaze Dagen, terwijl met het faillissement van V&D ook de Prijzencircus verdween. De Dolle Dagen werden aangekondigd als ‘de grootste actie ooit bij Blokker’. Meer dan duizend artikelen werden met korting aangeboden.
De Dolle Dagen kwamen uit de koker van toenmalig marketing- en formuledirecteur Robert Bohemen, die eerder bij de Bijenkorf werkzaam was. Hij liet na afloop van de koopjesdagen weten dat het qua omzet de beste dagen van het jaar waren en het event graag voort te zetten en uit te bouwen. Tegelijkertijd had Blokker het graag drukker gezien en meer omzet willen draaien.
Bohemen vertrok eerder dit jaar bij Blokker na onenigheid over de te volgen koers. Hij werd onlangs opgevolgd door Bas Verheijen, medeoprichter van Picnic.
Blokker introduceerde afgelopen voorjaar al voor het eerst de op = op dagen, die van eind september tot 4 oktober nogmaals werden gehouden. “Deze naam en andere actie beviel goed, dus voor de eenheid hebben we besloten dit voort te zetten”, aldus de woordvoerder.
Reinder Koornstra 20 okt, 16:07