​‘DekaMarkt wilde prijsonderzoek manipuleren’

​‘DekaMarkt wilde prijsonderzoek manipuleren’

DekaMarkt heeft een groot aantal producten dat door de Consumentenbond op prijs werd onderzocht op de dag van de peiling goedkoper gemaakt. De supermarktorganisatie zou hiermee bewust de uitkomst van het onderzoek hebben willen beïnvloeden, stelt de consumentenorganisatie.

DekaMarkt verlaagde op de dag van het onderzoek de prijs van 56 producten, waarvan er 47 op het boodschappenlijstje van de Consumentenbond stonden. “Een paar aanpassingen is normaal, maar zo veel heb ik nog nooit eerder meegemaakt”, zegt expert prijzen Ferry Ploeg van de organisatie.

Moederconcern Detailresult Groep ontkent de aantijgingen van de Consumentenbond aan het adres van de supermarktketen. Een woordvoerder zegt tegen Distrifood dat de prijsverlagingen op puur toeval berusten. “De Consumentenbond bezoekt onaangekondigd de winkels en ook is niet bekend welke artikelen in een meting worden meegenomen.” Naast de prijsverlagingen die de bond noemt, zijn volgens haar diezelfde week honderden andere producten in prijs verlaagd.

Aldi en Lidl kwamen opnieuw als goedkoopste supermarktketens uit het onderzoek, met een gemiddelde prijs die ruim twintig procent onder het gemiddelde ligt. Voor A-merken kwamen Dirk, Hoogvliet, Jumbo en Vomar gezamenlijk als goedkoopste uit de bus.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!