Amazon stort zich verder op de supermarktbranche met de opening van gemakswinkels. Ook is de Amerikaanse etailer van plan drive-ins te openen waar online bestelde boodschappen naar de auto gebracht worden. Dat meldt The Wall Street Journal op basis van ingewijden.
De supermarkten, intern bekend als Project Como, zullen onder meer melk, vlees en andere beperkt houdbare producten verkopen, die klanten direct mee naar huis kunnen nemen. Daarnaast kunnen ze met hun telefoon of wellicht via touchscreens producten als pindakaas, cornflakes en andere langer houdbare producten bestellen. Die boodschappen worden vervolgens nog dezelfde dag thuisbezorgd.
De drive-ins worden geopend voor klanten die sneller willen afrekenen. Amazon werkt daarvoor aan een technologie die de kentekenplaten van de auto’s herkent.
De nieuwe diensten zouden alleen beschikbaar komen voor klanten van Amazon Fresh. Daarvoor betalen Prime-abonnees momenteel vijftien dollar extra per maand, waarbij ze hun boodschappen nog dezelfde dag thuisbezorgd krijgen.
Amazon mikt met de fysieke locaties op consumenten die hun boodschappen liever ophalen, bijvoorbeeld als ze van hun werk op weg naar huis zijn. Daarmee gaat de etailer directer de concurrentie aan met traditionele supermarktketens en retailers als Walmart, die steeds meer afhaalpunten openen in de Verenigde Staten.
Reacties 0