De testwinkel van IKEA's binnenstadsconcept in Hamburg verschilt te weinig van een reguliere IKEA-vestiging. “Het is hetzelfde concept, maar dan op minder vierkante meters”, zegt storemanager Lena van Heuven van de vestiging in Älmhult tegen RetailNews.
Het kleinere concept zal in de toekomst op meer plaatsen verschijnen, maar de testlocatie in Hamburg toont volgens Van Heuven aan dat IKEA ‘nog niet moedig genoeg’ is geweest. De megastores zoals IKEA die nu heeft, zullen volgens de storemanager binnen vijf tot tien jaar ‘pure experience centers’ zijn en niet meer het belangrijkste verkoopkanaal.
IKEA liet tijdens het Retail & Brands Festival vorige maand nog weten dat de fysieke winkel ook in de toekomst het belangrijkste contactkanaal blijft. Countrymanager Lena Herder wees onder meer op de opening van de nieuwe winkel in Zwolle vorig jaar en de uitbreiding van de vestiging in Breda. “We hebben besloten dat dit de basis is van ons toekomstig succes.”
RetailWatching biedt een kijkje achter de schermen in Älmhult, de ‘geboorteplaats’ van IKEA waar nog steeds een groot deel van de ontwerpen, innovaties en technologieën vandaan komt.
Reacties 0