D.I.O. wil tot 2020 honderd nieuwe winkels openen. Het grootste deel daarvan bestaat uit gedeelde vestigingen met een supermarkt, schrijft Distrifood.
De winkels van de drogisterijketen moeten in franchise worden genomen door een supermarktondernemer, legt hoofd formulemanagement Cor Geldhof uit. Het combiconcept werkt volgens hem als ‘klantenbinder’. “Klanten blijven daardoro eerder in de wijk of in het dorp.”
Momenteel werkt D.I.O. al op vijftien locaties samen met supermarkten, vooral met Coop en Plus. Op andere plekken deelt de retailer een pand met The Read Shop en huishoudformule Prima. D.I.O. heeft aangekondigd te willen fuseren met branchegenoot DA, maar wacht nog op goedkeuring van de ACM.
The Read Shop ziet combinatiewinkels als de toekomst van retail, liet algemeen directeur Jos Boot van de boekhandelketen eerder dit jaar weten in RetailTrends. “Dit is waar de consument om vraagt.” De retailer deelt naast D.I.O., Prima en verschillende supermarktketens ook panden met koffieconcept Kaldi.
Reacties 0