​‘Airbnb voor pop-up stores’ naar Nederland

Bemiddelaar voor tijdelijk winkelvastgoed Storefront biedt zijn diensten voortaan aan in Amsterdam. Het platform is officieel gelanceerd met een aanbod van 250 tijdelijke winkellocaties, zegt landendirecteur Jort Duijnker tegen Sprout.

Het Amerikaanse Storefront fungeert als Airbnb voor winkelruimte, zowel een compleet eigen pand tot een plekje in een gedeelde winkel. Het platform bemiddeld tussen verhuurders en retailers of merken. Duizenden merken maken naar eigen zeggen gebruik van Storefront, waaronder Samsung, Google en Nike.

Als Amsterdam goed draait, wil Storefront verder uitbreiden in ons land, zegt Duijnker. “Vooral in het westen van het land en afhankelijk van de vraag die we krijgen.” Naast Amsterdam noemt Storefront onder meer Londen, Parijs en New York als zijn belangrijkste markten.

Storefront bestaat sinds 2012 en fuseerde vorige maand met het vergelijkbare, Europese Oui Open. De huurprijzen variëren van enkele tientjes tot duizenden euro’s per dag.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!