Tony’s Chocolonely opent donderdag een winkel vlak naast zijn hoofdkantoor in Amsterdam. In het pand op het Westergasterrein worden alle smaken van Tony’s Chocolonely en producten als rompertjes en tassen verkocht.
De winkel is onder meer uitgerust met een metershoge automaat en wordt bemand door medewerkers van het hoofdkantoor. Tony’s Chocolonely opent de winkel vanwege de stroom aan voorbijgangers die het kantoor aandoen om meer over de slaafvrije chocolade te weten te komen en te kopen.
Chief chocolate officer Henk Jan Beltman vertelt in het novembernummer van RetailTrends te geloven in rechtstreekse verkoop aan de consument. Zo ziet hij kansen om via eigen winkels ‘de liefdevolle chocoladeboodschap van Tony’s over te brengen’. Daarbij denkt hij niet aan een uitgebreid winkelnetwerk, maar wil hij bekijken met één of twee vestigingen bekijken of retail werkt.
Ook subscription commerce heeft zijn aandacht. “Hoe gaaf is het als jij je vriendin een chocoladeabonnement kan geven?” Beltman gaat in het komende nummer van RetailTrends, dat 11 november verschijnt, dieper in op de groeikansen van het chocolademerk en de rol van duurzaamheid en storytelling. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.
Reacties 0