Jacky Lambert is deze maand begonnen als e-commercedirecteur van Vacansoleil Camping Holidays. Hij komt over van Beate Uhse, waar hij bijna vier jaar lang dezelfde functie vervulde.
Lambert was eerder trafficmanager bij Pabo, het dochterbedrijf van Beate Uhse. Daarvoor was hij marketingmanager en manager klantmanagement van Neckermann.com, schrijft Twinkle.
In zijn tijd bij Beate Uhse verlegde het erotiekconcern zijn focus van mannen naar vrouwen. “Wij komen uit de tijd met catalogi gericht op mannen, waarbij we vooral ‘harde’ seksspeeltjes en dvd’s verkochten”, vertelt hij in EtailTrends. “Die markt is echter gigantisch afgenomen door de populariteit van online streaming. Het alternatief was door vrouwen geaccepteerd te worden in deze markt.” De sleutel daartoe was volgens hem een rebranding, die zich uitte in compleet andere look-and-feel van de website.
Beate Uhse beschikt onder meer over fysieke winkels van Christine le Duc en Pabo, maar richt zich steeds meer op onlineverkoop. In het eerste halfjaar liep de e-commerceomzet met achttien procent terug. De totale omzet van het concern daalde met twintig procent naar 52,3 miljoen euro.
Vorige maand werd Nathal van Rijn aangesteld als ceo. Hij moet zorgen voor een herstel van de omzet en het resultaat en de reeds ingezette herstructurering richting e-commerce vormgeven.
Lambert vertelt in EtailTrends meer over de rebranding van Christine le Duc en Pabo, waarbij hij de online verschillen tussen mannen en vrouwen benoemt. Ook Only for Men en Tweakwise-directeur Stefan van Opstal gaan in op de sekseverschillen op het internet. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op EtailTrends.
Reacties 0