​Bol.com wil betere EAN-codes

​Bol.com wil betere EAN-codes

Bol.com gaat het correct gebruiken van EAN-codes strakker handhaven. De etailer begint eerst met pilots, vertelde manager product content Rogier Martens op een bijeenkomst van GS1. “We willen zo veel mogelijk voorkomen dat onze klanten teleurgesteld zijn als ze een item bestellen dat in werkelijkheid afwijkt van het bestelde product.”

De EAN-codes, ook wel bekend als GS1-codes, worden nu niet altijd goed gebruikt. Zo kopen sommige verkopers meerdere barcodes voor hetzelfde product om een unieke listing te krijgen of gebruiken ze dezelfde code voor verschillende producten. Ook kunnen de codes voor merkproducten of huismerken volgens GS1 misbruikt worden voor merkloze producten.

Bol.com biedt ruim 14,5 miljoen producten te koop aan, stelt Martens. “Deze producten zijn afkomstig van meer dan achthonderd leveranciers en dertienduizend verkopende partijen. Per dag verwerken we 260 duizend productupdates.” Om deze datastroom beter en sneller te verwerken maakt de webshop gebruik van GS1. “Deze taal zorgt er voor dat we grip krijgen en houden op de processen achter de schermen, zoals inkoop, retourstromen, voorraadbeheer et cetera.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!