Intratuin heeft zijn omzet vorig jaar na enkele jaren van daling weer zien toenemen. Ook voor 2016 en 2017 verwacht de tuincentrumketen een ‘voorzichtige groei’, zegt algemeen directeur Peter Paul Kleinbussink tegenover RetailWatching.
De omzet van Intratuin daalde tussen 2012 en 2014 van zo’n 40,8 miljoen naar iets meer dan 34 miljoen euro. De retailer had daarbij net als bouwmarkten last van het lagere aantal verhuizingen, verklaart Kleinbussink. “Als er minder verhuisd wordt, wordt er ook minder in de tuin gewerkt.” Intratuin bleef die jaren wel kleine plusjes schrijven.
Intratuin verwacht de groei van ‘een paar procent’ per jaar voorlopig door te zetten. De toenemende concurrentie vanuit andere branches, zoals bouwmarkten die meer op tuinproducten inzetten, heeft volgens Kleinbussink geen significante invloed op de omzet. Wel vraagt die ontwikkeling een vernieuwingsslag, aldus de directeur. “Bouwmarkten hebben vaak de doorsneeproducten, wij moeten zorgen voor een onderscheidend assortiment."
Kleinbussink gaat op RetailWatching onder meer in op de herpositionering van Intratuin, de mogelijkheid van stadswinkels en de plannen in het buitenland.
Reacties 0