Nextail Connect! blijft in eerste instantie een platform voor wat grotere externe aanbieders. “Later kunnen we bekijken of ook de zolderkamertjes interessant zijn”, zegt algemeen directeur Antoine Brouwer van Nextail tegen RetailWatching.
Het verbreden en verdiepen van het assortiment is het hoofddoel van de online marktplaats, zegt Brouwer. Daarbij kijkt Blokker Holding per formule naar aanbieders die iets toevoegen binnen de bestaande productcategorieën. “Met honderd procent overlap is het niet interessant.” Alle winkelformules van Blokker Holding met een webshop worden vanaf volgend jaar op Nextail Connect! aangesloten.
De externe verkopers betalen een commissie aan Blokker Holding en nemen zelf de levering en service op zich. “Als het nodig blijkt dat wij dat faciliteren, zouden we dat kunnen”, zegt de Nextail-directeur. Voorlopig gebeurt dat niet, omdat het volgens Brouwer niet bijdraagt aan de doelstelling met het platform.
Of en wanneer Nextail Connect! eventueel een open platform wordt, kan Brouwer nog niet zeggen. Als voordelen van een selecte groep grotere aanbieders, noemt hij onder meer de betere kwaliteit van klantenservice en logistiek apparaat van die partijen. Dat maakt het volgens Brouwer makkelijker te managen.
Brouwer gaat op RetailWatching dieper in op het hoe en waarom van Nextail Connect!
Reacties 0