‘Retailers aarzelen te veel over cloudsystemen’

‘Retailers aarzelen te veel over cloudsystemen’

Dat winkels en webshops vaak nog apart opereren, begrenst retailers in hun mogelijkheden. “Retailers kunnen internet nog veel meer omarmen dan ze nu doen”, zegt directeur Karin Valk van Valk Solutions in het novembernummer van RetailTrends.

Doordat webshops en fysieke winkels de aankoophistorie van een klant apart registreren, ontstaat geen eenduidig klantbeeld, ziet Valk. Ook de consument ziet zijn recente aankopen in de winkel niet online terug bij diezelfde retailer. “Dat kan niet meer, klanten zien online en offline één formule en verwachten één benadering”, aldus Valk.

Een centraal systeem in de cloud, waarin alle data en transacties worden verwerkt en vastgelegd, is volgens Valk de oplossing. Klanten die de winkel uitlopen kunnen dan bijvoorbeeld direct op zijn mobiel checken hoeveel spaarpunten zijn bijgeschreven, schetst zij. Omgekeerd zien winkelmedewerkers direct op de kassa wat een klant thuis in zijn winkelmandje heeft gestopt.

Retailers aarzelen ten onrechte nog vaak over de inzet van cloudsystemen, stelt Valk. “Een systeem dat ergens in een datacentrum draait is beter beveiligd dan een server op het hoofdkantoor.”

In het thema Tech in het novembernummer van RetailTrends gaat Valk dieper in op de mogelijkheden die retailers online nog laten liggen. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!